donderdag 29 september 2016

OTHERS | Citytrip Rotterdam

Hi! Hier ben ik dan nog eens... De dagen dat ik mezelf opsloot om als een vlijtige student te studeren, hebben geloond! Naast mijn bachelordiploma voor het secundair onderwijs heb ik nu ook mijn master taal- en letterkunde afgerond. Hip hip hooray! Stiekem hoopte ik dat ik het nu eindelijk eens wat rustiger aan kon doen, maar ondertussen heb ik ook al mijn eerste job beet en sta ik binnenkort als leerkracht Nederlands voor de klas. Hello real life! Tot dusver deze korte persoonlijke update. Nu de universiteiten ondertussen ook weer gestart zijn, is de kans groot dat je zelf ook terug op de schoolbanken zit of dat je alweer aan het werk bent. Af en toe stoom afblazen en alle werk en stress achter je laten is dus een must. Vandaag deel ik dan ook een stad die niet zo heel ver gelegen is en mij deze zomer aangenaam wist te verrassen: Rotterdam!

Heb je tijdens de vakantie je geld wat te veel laten rollen, maar wil je er toch even tussenuit? Dan is Rotterdam een leuke stad om eens een bezoekje te brengen. Prachtige architectuur, overheerlijke eetadresjes en een grote hoeveelheid winkels zijn slechts enkele van haar troeven. Wie, zoals ik, met de trein komt, wordt al snel omvergeblazen door het prachtige treinstation. Sinds 2014 heeft Rotterdam immers een uiterst modern station. Oordeel vooral zelf wat je ervan vindt: 



Wie van architectuur houdt, moet ook zeker eens een kijkje nemen bij de Kubuswoningen, ontworpen door Piet Blom. 



Naast deze twee indrukwekkende gebouwen, zijn er nog heel wat andere pareltjes te ontdekken. Hoe betoverend mooi is bijvoorbeeld de Markthal wel niet? 


Zoals de naam al doet vermoeden, kun je hier terecht voor allerlei lekkernijen. Van sushi tot een chocolade kebab... De kans is groot dat je hier wel aan je culinaire trekken komt. Zit je toch liever ergens buiten op een terrasje, dan raad ik je aan om de Witte de Withstraat eens door te wandelen. In deze straat vind je tal van restaurantjes en leuke coffee bars. Zelf dronk ik iets bij King Kong. Dit adresje is tevens bekroond tot beste Hostel van Rotterdam. Als je nog een goedkope slaapplaats zoekt, dan is dit the place to be


Nog een aanrader is Scharrels en Schuim. Nee, dit is geen rare ontmoetingsplaats voor weet ik veel wat er in je hoofd opkomt, maar een gezellig restaurant. Hun specialiteit: kip, speciale bieren en gin's. 
Ik nam er de Scharrel en Schuimburger. DE-LI-CIOUS!!! 




Voor de shopaholics onder ons kun je uiteraard ook rustig shoppen. Noteer alvast deze straten in je agenda: Koopgoot, Lijnbaan en Coolsingel. Verder raad ik je aan om af en toe eens van de bekende winkelstraten af te wijken. Zo kom je vaak nog erg leuke boetiekjes tegen. 

Na het maken van deze post heb ik weer ontzettend veel zin om deze stad te bezichtigen. Wanneer is mijn eerstvolgend vrij weekend? ;-)

Zijn jullie al eens in Rotterdam geweest en weet je nog enkele leuke adresjes of bezienswaardigheden? Shoot!!! 

Liefs,
Sanne Xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten