zaterdag 19 december 2015

FOOD | Tip: Bia Mara (Antwerpen & Brussel)

Mijn moeder en ik zijn twee dezelfde... We love food! Toen we vorige week gingen kerstshoppen in Antwerpen, besloten we om een nieuw adresje uit te testen waar ik jullie graag wat meer over vertel, namelijk Bia Mara. 



In de Maalderijstraat, vlakbij het stadhuis, vind je sinds kort het gezellige restaurantje Bia Mara. Waaraan mag je je verwachten? Een overheerlijke Engelse klassieker, namelijk fish & chips. De zaak wordt uitgebaat door de twee Ieren Simon en Barry. Deze mannen kennen er dus wel wat van. Ze trachten fastfood naar een hoger niveau te tillen. 

Wij kregen het genoegen om door Barry bediend te worden. Charmeur eerste klas, maar oh zo vriendelijk! Op een typische, joviale Engelse manier maakte hij ons wegwijs doorheen de menukaart. Omdat Bia Mara met duurzame vis werkt, wisselt hun aanbod geregeld af. Je kan het 'jasje' van je vis zelf kiezen. Ofwel kies je voor tempura, ofwel voor panko. Naast vis kun je er ook kip eten en is er ook gedacht aan de vegetariërs. Je kan je gerecht nog vergezellen van enkele side dishes als je dat wenst. Misschien vinden sommigen de menukaart iets te beperkt, maar mij hinderde het absoluut niet. Zo hoefde ik tenminste geen 10 minuten naar de kaart te staren. 


Ik koos voor de classic panko. Een uiterst goede keuze wat mij betreft. Het eten wordt geserveerd in een houten kistje, wat erg leuk oogt en helemaal binnen hun duurzaam project past. De aardappelschijfjes zijn heerlijk gekruid en ook de zelfgemaakte tartaar is een topper, om nog maar te zwijgen over de vis. Naast het lekkere eten, is de prijs ook een meevaller. Voor 12 euro heb je, inclusief drank, meer dan genoeg gegeten. 

Heb ik je ondertussen al doen watertanden, dan kan je in België op twee plaatsen terecht. De vestiging in Antwerpen is het derde zaakje van het duo. Naast Antwerpen vind je ook een vestiging in Brussel en in Londen. 

Antwerpen: Maalderijstraat 1
Brussel: Rue du Marche aux Poulets 41
London: Camden Town

Liefs,
Sanne Xx

2 opmerkingen:

  1. Zo yummy he! Ik ging ook al langs in Antwerpen en wil al terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 12 euro valt inderdaad heel goed mee! Ziet er ook lekker uit.
    Ik woon dicht bij Antwerpen dus ik ga er zeker een keertje langs!
    Bedankt voor deze tip!

    BeantwoordenVerwijderen