dinsdag 1 december 2015

OTHERS | Phyt plants

I got a new love... his name is Phyt! Tijdens de press days werd ik meteen verliefd op de geweldige plantenmuur bij het PR-bureau Marnix & Ally. Ik dacht nooit dat ik over planten zou schrijven, maar deze keer kan ik het écht niet laten. Laat me jullie er wat meer over vertellen. 



Phyt is afkomstig van 'epiphyte'. Oké, hier is wat uitleg bij nodig... Epifytische planten zijn simpelweg planten zonder wortel, zogenaamde airplants. Het enige wat ze nodig hebben is lucht, zonlicht en af en toe wat water. Ideaal dus voor mensen zoals ik die wel eens hun plantjes water durven vergeten te geven! 

Sofie, bedenkster van Phyt, ontdekte deze planten op haar vakantie in Californië. Toen ze bij thuiskomt enkele van deze toch wel bijzondere groene dingetjes wilde kopen, kwam ze al snel tot de conclusie dat dit niet zo eenvoudig was. Daarom besloot ze om zelf deze planten te importeren en te verkopen op haar website www.phytplants.com. Je vindt er een tiental plantjes en prachtige glazen bollen, terrariums, en geometrische figuren om je plant in te bewaren. De prijzen van een plant variëren van 6 tot 10 euro. 

Even een blik uit de collectie...

©Phytplants

Jammer genoeg heb ik nog geen eigen stekje, anders waren deze beauties er zeker in te vinden. Maar misschien vind ik nog wel een plekje op mijn kamer ;-) 

Wat vinden jullie van deze planten? Zou je er zelf eentje kopen?

Liefs,
Sanne

2 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor de leuke blogpost! Maar de naam van de bedenkster (mijzelf dus) is Sofie en niet Sara - dit is wel toevallig de naam van mijn tweelingszus ;)

    BeantwoordenVerwijderen