woensdag 10 juni 2015

BEAUTY | Unilever Beauty Event

Gisteren vond in Antwerpen het Unilever Beauty Event plaats. 'Beauty' & 'Event'? I'm in! Je kon er kennis maken met de nieuwste producten van Zwitsal, Dove, Axe, Rexona... Allemaal merken waar we dagdagelijks mee in contact komen. Kijk snel even mee.




Van elk merk was een stand voorzien waar je de nieuwste producten kon uitproberen. Onze eerste halte was Signal. Sinds kort zijn ze met een nieuwe tandpasta op de markt gekomen. Deze keer eentje speciaal ontwikkeld voor mannen. Deze nieuwe mannentandpasta is een uitbreiding van het White Now-gamma. Doordat mannen vaak slechtere gewoonten (not my words!) hebben dan vrouwen, hebben ze meestal gelere tanden. Dat betekent echter niet dat ze ook geen witte pareltjes willen. Daarom heeft Signal het ultieme wapen ontwikkeld: White Now Men. De tandpasta bevat de revolutionaire blue light-technologie die een blauw pigment op het tandglazuur zet. Hierdoor krijg je een optisch effect waardoor je tanden meteen witter lijken. Daarnaast hebben ze ook de smaak aangepast aan mannen. Er zou een anijssmaakje te proeven zijn.

Onze volgende halte was Zwitsal. Als ik aan Zwitsal denk, denk ik meteen aan de geur van baby's! Ik denk dat bijna iedereen wel is grootgebracht met de typische gele verpakking met de superschattige baby met kuif. De producten zijn allemaal parfum- en kleurstofvrij, hypoallergeen en pH-neutraal. Perfect dus om dat babyzachte velletje te beschermen. Wist je dat ze nu ook zelfs de typische Zwitsalgeur in een parfumflesje hebben gestopt?


Dove brengt binnenkort een nieuwe lijn op de markt die helemaal geïnspireerd is op het Welnessgevoel. Ook wij kregen daarover nog niet veel informatie, dus ik ben razendbenieuwd naar deze producten. We maakten wel kennis met het vernieuwde en verbeterde Dove Douche Crème-gamma. Dit gamma belooft een zachtere en gladdere huid na slechts één douchebeurt. De reinigers werden milder en de kwaliteit van het schuim is verbeterd. Lekker baden met een berg van schuim is vanaf nu dus verzekerd! De nieuwe formule omvat zachte reinigers, glycinaat en isethionaat in combinatie met Natrium Moisture. Bovendien worden de lipiden die tijdens het reinigen verdwijnen opgevuld waardoor de huid zachter wordt.



Dove, Rexona en Axe hebben sinds een tijdje ook hun deo's aangepast. Vanaf nu zijn ze compacter en milieuvriendelijker. Ik heb het  natuurlijk over de compressed deo's. De flesjes zijn van 150 naar 75 milliliter gegaan, maar gaan even lang mee dan de grote variant. Dit is mogelijk dankzij de vermindering van het drijfgasvolume. Door het nieuwe spuitsysteem voelt de spray zachter, minder koud en droger aan. Wisten jullie trouwens dat deze nieuwe, kleinere verpakking ook mee mag op het vliegtuig? Handig toch?!



Axe richt zich niet langer meer alleen op het jongere publiek, maar wil nu elke man bereiken. Door hun vernieuwd uiterlijk onder het moto 'Less is more' hopen ze een breder publiek te bereiken. Ze richten zich niet enkel op hun producten, maar ook op muziek, lifestyle en fashion. Axe organiseerde onlangs hun eerste Black Stage-concert met de band Tout Va Bien en een volgend concert staat alweer gepland. Daarnaast werken ze samen met JIM. Op deze zender kan je 20 afleveringen zien van 'The Black Guide' waar Vj Vincent een kijkje neemt in het leven van enkele opkomende artiesten, bloggers en jonge ondernemers in Vlaanderen en Londen. Daarnaast is er ook nog een samenwerking met Zalando. Op https://www.zalando.be/axe-black-less-is-more/ vind je een heel Axe Black-gamma. En niet getreurd, mannen... er is stijladvies voor jullie!

Unicef België en Sunlight hebben eveneens de handen in elkaar geslagen. Sunlight lanceerde 2 limited edition douchegels: Sunlight kersenbloesem & braambes en Sunlight classic care (adviesprijs: € 3,49). Hierover kwam Unicef-ambassadrice, ex-Miss België Tatiana Silva ons wat meer uitleg geven. De opbrengst gaat naar het Unicef Wash-programma. Hun doel is om kinderen wereldwijd toegang te geven tot drinkbaar water, sanitaire voorzieningen en basishygiëne. Een mooi initiatief!



Ook Vaseline was aanwezig. Zij gaven ons 15 beauty tips. Van enkele was ik erg verrast, maar binnenkort deel ik een aantal van deze tips met jullie. Ga alvast naar de winkel om een potje te halen, 'cause you gonna like it! 

Ongeveer in de helft van het event bracht Hilde Francq van francqcolors.be ons op de hoogte van de laatste nieuwe trends op vlak van mode en interieur. Ontzettend interessant! Ze besprak vier trends: normcore, cosy cabinet, NOTstalgic en sporty. Verwacht je maar aan sportieve kledij, ruitjes, veel wol, gele kleuren, heel wat planten in je woonkamer, comfy shoes en zoveel meer!



Na afloop gingen we naar huis met een leuke goodie bag. Ik kan niet wachten om de producten te testen. Ik denk alvast dat ik mijn tijd na mijn examens vaak in bad ga doorbrengen.



Xx Sanne

8 opmerkingen:

  1. Zag er echt een leuk event uit! Ahaaaa zo zit dat dus met die tandpasta voor mannen... :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad erg leuk! Haha ja, maar die blue light-technologie werkt echt wel. Het effect is alleen tijdelijk Xx

      Verwijderen
  2. Wauw dat zag er uit als een heel leuk event!
    had ik ook bij willen zijn hihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was heel tof! Het sprak me sowieso al aan omdat het allemaal merken zijn die iedereen wel kent. Xx

      Verwijderen
  3. leuk om je te leren kennen tijdens dit event! Ik vond het ook hyper interessant en die goodybag, wow!

    x Karen
    http://dressinginlabels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ook leuk om jou te leren kennen! ;-) Het was inderdaad erg interessant! Ik heb al een heel deel van mijn goodies uitgetest :-) Xx

      Verwijderen