donderdag 8 oktober 2015

BEAUTY | Weg met onzuiverheden

Als puber heb ik nooit echt last gehad van puistjes. Als 20-er wel. Why oh why?! En hoe maak ik komaf met deze oneffenheden? Ik kocht alvast twee producten van Garnier om mijn probleem aan te pakken. 





Het is niet het leukste topic om over te praten en ik zou jullie maar al te graag willen laten geloven dat ik een perzikenhuidje heb en eigenlijk zelfs geen make-up nodig heb om er goed uit te zien, maar dan zou ik gewoonweg liegen. De laatste maanden heb ik op mijn voorhoofd last van oneffenheden. Er verschijnen vaak puist-achtige bultjes, die zich doortrekken tot mijn slapen en een beetje mijn haargrens lijken te volgen. Sommigen vinden ook hun weg pal op mijn voorhoofd. Anderen zijn nog heldhaftiger en durven zelfs richting mijn neus te verschijnen! De bastards

Ik heb al tal van redenen proberen te bedenken maar kan er niet meteen vinden. 
  • Neen, ik ben niet van foundation veranderd.
  • Ja, ik kocht een andere primer. Aha! Toen ik ermee besloot te stoppen, was mijn probleem echter niet verdwenen.
  • Ja, ik verwijder mijn make-up echt elke avond.
  • Ja, ik scrub soms mijn gezicht of doe een maskertje op.
  • ...
Ik ben radeloos... Deze keer besloot ik de producten van Garnier eens te proberen. Ik kwam thuis met de Pure Active zuiverende reinigingsgel 2 in 1 en het Pure Active micellair water.

Pure Active zuiverende reinigingsgel 2 in 1
Deze gel belooft twee dingen. Enerzijds verwijdert hij je make-up zonder hard te moeten wrijven. Anderzijds zou het je huid diep reinigen waardoor overbodige talg verwijderd wordt, je onzuiverheden worden aangepakt en nieuwe onzuiverheden geen kans krijgen. 

Mijn ervaring: de gel voelt superfijn aan en je hoeft inderdaad niet hard te wrijven. Mijn make-up gaat er moeiteloos af. Zelfs mijn waterproof mascara en eyeliner zijn in een mum van tijd weg. Daarnaast voelt het helemaal niet vettig aan. Enkel de geur valt een beetje tegen. Het lijkt alsof ik bellenblaas op mijn gezicht smeer. Na het uitsmeren ruik je het gelukkig niet meer. Het pompje is superhandig en dan ook een absoluut pluspunt!

Prijs: 4,95 euro. Ik kocht het in Duitsland. Daar zijn deze producten meestal goedkoper. Ik heb geen idee hoeveel het in BelgiĆ« of Nederland kost. 



Pure Active micellair water
Nadat ik mijn huid gereinigd heb, gebruik ik graag wat reinigingswater. Dit micellair water kun je gebruiken voor je gezicht, ogen en lippen en is geschikt voor alle huidtypes. Bovendien bevat het geen parfum of parabenen. In tegenstelling tot ander reinigingswater hoef je dit water niet meer af te spoelen. Ook dit product is erop gericht je onreinheden te behandelen. Met een bus van 400 ml zou je je huid zo'n 200 keer kunnen reinigen. 

Mijn ervaring: Ik dacht dat de reinigingsgel al zo goed als al mijn make-up verwijderd had. Mijn watjes zagen er immers al heel wat vuiler uit dan wanneer ik een ander reinigingsproduct gebruik. Toen ik het micellair reinigingswater probeerde was mijn verbazing echter groot. Er kwam toch nog redelijk veel make-up af. Samen met de reinigingsgel is het dus een perfect duo. Mijn huid voelt na gebruik zacht aan en is helemaal niet vettig. 

Prijs: 4,95 euro. Ook dit product kocht ik in Duitsland. Online vond ik prijzen die tot 7 euro gingen.



Algemene beoordeling
Nadat ik de producten een kleine week getest heb, kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben. De producten doen, wat het reinigen betreft, zeker en vast hun werk. Of ze ook daadwerkelijk mijn onzuiverheden aanpakken kan ik nog niet zeggen. Ik stel wel vast dat mijn huid er iets beter uitziet dan een week geleden en er zich geen nieuwe oneffenheden gevormd hebben. Ik zou het echter toch eens op langere termijn willen bekijken, maar tot dusver ben ik enorm tevreden.

=> 9/10 

Hoe pak jij onzuiverheden aan? Tips zijn meer dan welkom!!! 

Liefs,
Sanne Xx

1 opmerking: