vrijdag 2 oktober 2015

FASHION | Opening Uniqlo Antwerpen

Modeliefhebbers, opgelet! Vandaag opende op de Meir in Antwerpen de Japanse kledingwinkel Uniqlo. Ik ging even een kijkje nemen...



Om 11 uur stond er al een hele rij te wachten voor de grote opening van de eerste Belgische Uniqlo. Om 12 uur zouden de deuren opengaan. In de tussentijd werden er Antwerpse handjes uitgedeeld en zorgde Caffènation voor een heerlijk kopje koffie. De eerste 100 klanten kregen een kasjmier sjaal en iedereen die voor 50 euro kocht, kreeg een leuke shopping bag. Om 12 uur was het dan zover. Beroepsantwerpenaar Tanguy Ottomer opende officieel de deuren. 

Maar waar zat iedereen op te wachten?
Ik moet bekennen dat ik nog maar sinds enkele dagen weet wat voor winkel Uniqlo is. Gelukkig ben ik niet de enige. Even wat uitleg dus... 
Uniqlo is een samentrekking van 'unique clothes'. Het merk staat vooral bekend voor zijn goede basics. Je vindt er stuk voor stuk items die niet in je kast kunnen ontbreken in allerlei verschillende kleurtjes. Zo kun je toch nog een eigen toets aan je outfits geven. Het is dan ook niet zo verrassend dat hun drie sleutelwoorden 'eenvoud', 'kwaliteit', en 'duurzaamheid' zijn. Het merk is niet bepaald goedkoop, maar ook niet duur te noemen. M.a.w. je krijgt waar voor je geld. Er wordt gewerkt met topmaterialen en dat voel en zie je meteen. 


De eye catcher van de Uniqlo stores: trappen die verkleuren!



De winkel is goed voor 1.300 vierkante meter shopplezier en richt zich zowel op vrouwen, mannen als kinderen. De afdeling kinderkleding is wel aanzienlijk kleiner.

Benieuwd naar deze winkel? Meir 67-69, 2000 Antwerpen

Liefs,
Sanne Xx

8 opmerkingen:

  1. Ik hou van Uniqlo! Ik kende de winkel al heel lang en toen ik in Japan was heb ik het daar het één en ander gekocht :) Super dus dat ie nu ook in Antwerpen zit :)

    Liefs,
    Marlies - Golden Mirrors & Pink Bows

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, je bent gewoon naar Japan geweest?! Ik ben jaloers :-) Xx

      Verwijderen
  2. AH how exciting! Uniqlo makes so many awesome basics, it's so great that they now have a store in Antwerp and those stairs are so cool.

    Rae | Love from Berlin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als eeuwenoud blogger kende ik Uniqlo al. Ik bezocht hun winkel in Londen en ook in de US ben ik er wel eens binnengeweest om mijn stock basics aan te vullen :) Mijn mama is HEEL blij met hun komst aangezien zij hun pulls de beste vind. Zelf ga ik er deze week nog eens kijken naar de flanellen hemdjes :) Leuke post! xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In Londen ben ik eens een uniqlo gepasseerd. Ik dacht dat er niks leuks te vinden was. Oeppppsss! :D Xx

      Verwijderen
  4. Ik ging deze week langs, maar vond er niks aan :( . Enkel de kleurrijke trap kon me bekoren haha :D .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou er ook niet meteen iets kopen, maar naar het schijnt ben je er voor goede basics wel op z'n plaats! Dus volgende keer als ik nog eens een basic nodig heb - wat ik eigenlijk bijna nooit draag - dan ga ik er toch eens kijken. Het materiaal voelt alleszins wel goed aan. Xx

      Verwijderen