woensdag 6 mei 2015

BEAUTY | Catrice 12h Matt Mousse

Een goede foundation is onmisbaar in je beauty case. De perfecte foundation vinden die mooi blendt met je huid, niet zorgt voor irritatie, geen vettige glans achterlaat... kan een lange zoektocht zijn. Uitproberen is de boodschap! Ik geef je alvast meer info over de vernieuwde Catrice 12h Matt Mousse.





Deze foundation is al langer verkrijgbaar, maar onlangs is de samenstelling veranderd. Ik heb er al veel goede dingen over gehoord. Daarom wilde ik deze mousse eens van dichterbij bekijken. Het is trouwens de eerste mousse die ik gekocht heb. Normaal gebruik ik een liquid foundation. Extra spannend dus!


Zoals jullie wel weten is Catrice een budgetvriendelijk merk. Deze mousse kost dan ook maar € 4,95. Hij zit in een glazen potje. Je kan ervoor kiezen om hem met je vingers op te brengen of een sponsje of borstel te gebruiken. Ik doe het meestal met mijn vingers. Ik heb altijd het gevoel dat de foundation zo beter met je huid versmelt. 



Ik koos trouwens voor de lichtste kleur: 010 Soft Ivory. Zoals je kan zien zitten er wel siliconen in. Voor mij kan dit een probleem zijn. 



De structuur vind ik erg fijn. Het lijkt best een lichte mousse te zijn, maar ik moet wel zeggen dat mijn handen al ietsje door de zon gebruind zijn. 



Als ik hem uitgesmeerd heb, zie je dat hij zich perfect met mijn huid gemengd heeft. Ook op mijn gezicht blendt hij best goed. Ik merk wel dat ik er iets meer van moet gebruiken dan van een liquid foundation. Ik ondervond echter wel een probleem op mijn voorhoofd... Naar mate ik dichter bij mijn haargrens kwam, merkte ik dat de foundation zichtbaarder werd omdat de donshaartjes echt een laagje mousse krijgen. Zolang je je haargrens dus niet nadert, gaat het goed. Hij blijft wel geen 12 uur zitten, zoals er beloofd wordt. Ik heb de foundation nu een weekje getest en mijn huid werd er niet slechter door. Dat is dan weer wel positief. 

Globale beoordeling
Als je naar de prijs-kwalitiet kijkt, dan vind ik deze foundation mousse wel goed. Hij smelt mooi samen met de huid, voelt fijn aan, dekt behoorlijk... wat wil je nog meer? Hij blijft dan wel geen 12 uur op je huid zitten en je moet even opletten bij je haarlijn, maar voor de rest is het een prima mousse. Ik gebruik hem nu als een soort basisfoundation, met uitzondering van mijn voorhoofd, met daarover mijn normale foundation. Van mij krijgt hij een 7 op 10.

❤ => 7/10


Welke foundation gebruiken jullie? Liquid of mousse? 

Xx Sanne

4 opmerkingen:

  1. Klinkt goed!
    Toen ik nog wel eens foundation droeg ging ik graag voor mousse foundations
    vooral die van de Hema vond ik altijd erg fijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dus echt nog nooit make-up van de Hema geprobeerd. Dat moet ik echt eens doen :p Xx

      Verwijderen
  2. Duidelijke review, maar ik ga toch liever voor een BB cream!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx! Ik heb nog nooit een BB cream gebruikt. Xx

      Verwijderen