donderdag 3 maart 2016

BEAUTY | Vichy Normaderm BB clear

Tijd voor een nieuwe review! Een maand lang ruilde ik mijn vertrouwde foundation in voor de nieuwste BB cream van Vichy, namelijk Vichy Normaderm BB Clear



Tussen de 25 en de 40 jaar? Almost! Last van een vette huid en/of enkele onzuiverheden? Ja! That's me! Producten die deze problemen aanpakken test ik maar al te graag uit, want tot voor kort vond ik er maar weinig die een oplossing boden.

Alvorens ik mijn bevindingen met jullie deel, is het misschien handig om het verschil tussen een BB cream en een foundation uit te leggen. Beide producten zijn namelijk niet met elkaar te vergelijken. Een foundation heeft vooral een dekkende functie en verzorgt je huid weinig tot niet. Bij een BB cream staat verzorging echter op de eerste plaats. Een BB cream is licht dekkend, voedt je huid en bevat een bescherming tegen de zon. De Vichy Normaderm BB Clear bevat bovendien een hoge concentratie salicylzuur om de strijd tegen onzuiverheden aan te gaan en zorgt ervoor dat je huid minder glimt.

Vichy Normaderm BB Clear is verkrijgbaar in twee kleuren, namelijk licht en medium. Ik testte medium uit. Een tube bevat 40 ml en kost, afhankelijk van waar je hem koopt, rond de 20 euro.


Bij het openen van de tube werd mijn reukorgaan meteen geprikkeld. Wat een heerlijke geur! Als je een beetje cream op je vinger (of borstel) doet, merk je meteen dat het een heel luchtige substantie is. Het heeft een niet-vette textuur, verstopt de poriën niet, is hypoallergeen en bevat bovendien geen parabenen. So far so good! Het product is gemakkelijk aan te brengen omdat het goed uitsmeert. Ik moet bekennen dat ik de eerste keer een beetje te veel had opgesmeerd, waardoor mijn gezicht er te bruin uitzag. Na een tweede poging, met véél minder cream, zag mijn huid er niet slecht uit. Voor iemand die verslingerd is aan foundations, is zo'n natuurlijke look wel even wennen, maar na een aantal dagen was ik het al gewoon.



Nu het belangrijkste. De werking! Klopt het wat er gezegd wordt? Ik moet toegeven dat mijn huid er op het einde van de dag minder glimmend uitziet dan met een foundation. Ennnn... ik had het niet verwacht, maar na slechts enkele dagen begon ik inderdaad minder last te krijgen van onzuiverheden. Ik was aangenaam verrast! De BB cream blijft ook de hele dag zitten. Het feit dat je er niet veel van moet gebruiken, maakt dat je met een tube best lang toekomt en voor de prijs hoef je het naar mijn mening al helemaal niet te laten.

Score:  => 9/10 

Ben je dus op zoek naar een goede BB cream die ook nog eens doet wat hij belooft? Dan is Vichy Normaderm BB Clear echt iets voor jou.

Gebruik jij een BB cream of toch eerder een foundation? Of gebruik je net helemaal niets?

Liefs,
Sanne Xx

4 opmerkingen:

  1. KLinkt goed, ik had foundations of BB's die je poriën blokkeren.

    x Karen
    http://dressinginlabels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De meeste foundations en BB creams zorgen inderdaad voor verstoppingen. Vervelend! Dat heb je met deze dus niet. Xx

      Verwijderen
  2. Ik ben nog op zoek naar een nieuwe BB cream voor dagen wanneer ik geen zin heb in foundation! Deze klinkt heel fijn, betwijfel alleen of hij ook geschikt is voor droge huidjes zoals die van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een BB cream is wel voedend en hydraterend, dus ik denk dat dat geen probleem is. Xx

      Verwijderen