dinsdag 7 juli 2015

FOOD | Kookworkshop met Rens Kroes

Vorige week werd ik door Albert Heijn BelgiĆ« uitgenodigd voor een kookworkshop met de enige echte Rens Kroes! Als grote fan van haar eerste boek stond ik te popelen om mijn powerfood skills uit te breiden. Benieuwd naar deze leuke ervaring? 



Naar aanleiding van haar tweede boek 'Powerfood van Friesland naar New York' dat sinds vorige maand te verkrijgen is, werd ik samen met een aantal andere bloggers uitgenodigd aan het MAS (Museum aan de Stroom) in Antwerpen voor Kroes' kookworkshop 'From Holland with love'. Een prachtige locatie! We werden verwelkomt met een drankje en niet veel later kregen we ons eerste powerfood voorgeschoteld: champs tapas, ofwel grote gevulde champignons met pesto, courgettenoedels, quinoaburgers, pizza en een smoothie. Vooral de pizza waarvan de bodem gemaakt was van bloemkolen, heeft me aangenaam verrast. Het duurde niet lang alvorens Rens Kroes zich aan onze tafel zette en een hapje begon mee te eten. Ondertussen vertelde ze honderduit over van alles en nog wat alsof we elkaar al jaren kenden. 


Na de gezellige babbel mochten we zelf aan de slag. De groep werd in twee verdeeld naargelang het gerecht dat je wilde maken. Je kon kiezen tussen vlaflip of Vietnamese summer rolls. Drie keer raden in welke groep ik me bevond... Ik ging de vlaflip maken! We kregen het boek en een leuke schort en konden aan de slag! Gelukkig kwam Rens ons een handje helpen ;-)! 

Wat we gemaakt hadden moest natuurlijk ook opgegeten worden! We schuifden onze voetjes weer onder tafel en begonnen lekker te smullen. Daarna heeft Rens uitgebreid de tijd genomen om foto's te maken, babbeltjes te slaan, boeken te signeren... Rond 21.30u nam iedereen afscheid van elkaar en kon het nagenieten van deze geweldige avond beginnen! 

Ondertussen heb ik alle recepten uit haar nieuwe boek eens bekeken en damn, wat een leuke gerechtjes! Ik wil heel graag de poffertjes en zoete-aardappelbrownies eens maken. Ook die pizza moet en zal ik eens proberen! Powerfood 2 is zeker een aanrader! Te koop in de boekhandel voor € 19,95!

Liefs,
Sanne Xx

Doordat ik mijn blognaam veranderd heb, moet ik terug van 0 beginnen wat het aantal volgers op Bloglovin' betreft. Wil je graag op de hoogte blijven van mijn posts? Volg me dan! I will be very happy if you do that!



10 opmerkingen:

  1. Wow wat een leuke ervaring! Ik wil haar ook wel eens ontmoeten.

    x Karen
    http://dressinginlabels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n leuke avond! Rens mag wel vaker zo'n workshop komen doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was leuk je te ontmoeten! Het was echt ontzettend tof! Xx

      Verwijderen
  3. Zo jammer dat ik het gemist heb, hopelijk volgt er snel nog zo'n workshop met haar! :D
    Ik wil ook al lang eens zo'n pizza met bloemkoolbodem proeven :D x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou ook balen, maar je hebt wel een leuke vakantie gehad! Die pizza moet je inderdaad eens proberen ;-) Xx

      Verwijderen
  4. Ziet er super leuk uit! <3

    XxX
    www.wendyvansoest.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Moet super gezellig geweest zijn! Ziet er echt leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen