woensdag 1 juli 2015

OTHERS | 10 redenen waarom ik niet van de solden houd

Het is vandaag 1 juli. Dat is niet alleen de officiële start van de zomervakantie, maar ook het begin van de soldenperiode. De hele maand juli worden tal van artikelen aan vaak fikse kortingen verkocht. Voor vele vrouwen (en mannen) dé periode waar ze reikhalzend naar hebben uitgekeken. Ik ben echter niet zo'n koopjesjager. I'll tell you why...

© Handelscentrum



1. Rustig shoppen is deze maand onmogelijk: Elke buurt waar ook maar een winkel te bespeuren valt, wordt platgewalst door dames (en heren) die op zoek zijn naar die ene dure tas die nu afgeprijsd is, nieuwe broeken, jurkjes... Even rustig een winkel in en uitlopen zit er niet meer in. 

2. Er staat een hele rij aan de paskamers: Ik ben een geduldig iemand, maar tijdens de solden wordt mijn geduld toch wel op de proef gesteld. De rijen aan de paskamers zijn vaak erg lang. Bovendien lijkt iedereen dan nog eens zoveel mogelijk spullen op zijn/haar armen te willen dragen waardoor soms iemand wel eens een halfuurtje in het pashokje kan verdwijnen. (Hooray for online shopping! Maar ook dat heeft zijn nadelen -> lees punt 10)

3. Er staat een hele rij aan de kassa: Net nadat je een uur hebt aangeschoven om een pashokje te bemachtigen en je met je nieuwe aanwinst(en) naar de kassa paradeert, mag je ook daar nog eens een tijdje aanschuiven.

4. De winkels zijn een puinhoop: Om een of andere reden worden de anders zo netjes geëtaleerde stapeltjes kleding op een hoop gegooid. Hetzelfde geldt voor schoenen... lastig als je op zoek bent naar dat tweede maatje 39.

5. Iedereen lijkt plots zijn/haar killer instinct boven te halen: Iedereen grijpt maar in het rond om iets te bemachtigen. Als er dan nog maar één maatje S van dat oh zo leuke topje hangt en een mede-koopjesjager net op zoek is naar dezelfde maat, kunnen er wel eens vieze blikken geworpen worden of kan er wel eens kledinggetrek ontstaan.

6. Je wiskundig brein wordt op de proef gesteld: Sommige winkels vermelden enkel de korting in procenten zonder de nieuwe prijs. Oké... 25% van 119,99 euro is...

7. Het is zoeken naar een leeg plekje op het terras: Je hebt dorst (of een hongertje) gekregen en wil even lekker in de zon op een terrasje zitten. Pech! De meeste mannen die met vrouwlief moeten shoppen hebben zich er genesteld met een biertje (of 2, 3...).

8. Sommige merken vallen buiten de solden: Je droomt al een aantal maanden van die mooie tas en bent trots op jezelf dat je het hebt uitgehouden tot de solden om hem te kopen. Helaas... 'kortingen zijn niet geldig op Michael Kors'. Nooooooo!

9. Je maat is overal tussenuit: Plots lijkt iedereen hetzelfde gebouwd te ze zijn als jij. Overal is maat XS-S uitverkocht en ook schoenmaat 39 lijkt niet meer te bestaan...

10. Gelukkig kan je online shoppen! Maar ook dat heeft zo zijn nadelen: Voor wie net als ik zich niet graag tussen de koopjesjagers bevindt, bestaat er gelukkig nog het online shoppen. Je hoeft niet aan te schuiven aan de pashokjes en loopt niet tegen graaiende mensen met hun moordende blikken. Toch een nadeel: een bestelling die zich normaal na 2 dagen al in de bus bevindt, kan in deze periode wel wat vertraging opleveren. 

Aan diegenen die wél van de solden houden: leef jullie uit! 

Xx Sanne

Doordat ik mijn blognaam veranderd heb, moet ik terug van 0 beginnen wat het aantal volgers op Bloglovin' betreft. Wil je graag op de hoogte blijven van mijn posts? Volg me dan! I will be very happy if you do that!



16 opmerkingen:

  1. Ik snap je dus helemaal! En ik kom altijd met de nieuwe collectie terug want die lijkt nog eens 10 x aantrekkelijker als je hem vergelijkt met de soldenstukken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad! Ik koop dan ook meestal van de nieuwe collectie. Daar is dan vaak 10% op of zo. Xx

      Verwijderen
  2. Ik begrijp het ebst wel! Vooral die drukte en rommel vind ik gruwelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koopjes, great! Maar die drukte, oh nee, daar kan ik echt niet tegen. En die rommel inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar! Ik vind het ook niet fijn om te shoppen tijdens de solden. Alle winkels zijn dan zo rommelig en meestal koop ik dan toch alleen maar dingen van de nieuwe collectie omdat dat wel netjes ophangt. Geef mij ook maar webshops!
    P.S.: Ik ben je gaan volgen via Bloglovin'.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind alle sale super leuk, maar inderdaad die drukte en de troep daar kan ik echt gek van worden :)
    Liefs. Jonne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi! Hopelijk scoor je deze soldenperiode ook wat leuks! Xx

      Verwijderen
  6. Oh, zó herkenbaar! Amai! Ik denk dat ik niet echt naar de solden ga gaan, misschien gewoon wat online. Da's inderdaad vééél gemakkelijker ;)

    Liefs,
    Marlies - Golden Mirrors & Pink Bows

    PS: toffe blog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) veel succes bij het online zoeken naar koopjes! Hopelijk vind je wat leuks! X

      Verwijderen
  7. Ik doe sws liever aan internetwinkelen dus nu is het idd helemaal hel!

    -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hier ben ik volledig mee eens!
    Maar volgende keer kan je eens bij mij iets komt drinken. We gaan vrijdag pas officieel open dus nog lekker rustig ;) (Nieuw restaurant: Backyard, Grote Markt 52)

    BeantwoordenVerwijderen