dinsdag 28 juli 2015

OTHERS | London's calling

Over exact een week zit ik in Londen! Het is één van mijn favoriete steden om eens heerlijk te shoppen. Dat ga ik dan ook zeker en vast doen! Voor diegenen die reeds in Londen geweest zijn heb ik twee vraagjes.



Ook al is het de vierde keer dat ik er kom, het lijkt alsof deze stad altijd wel iets nieuws heeft te bieden. De typische toeristische trekpleisters zoals The London Eye, The Big Ben, London Bridge... heb ik al allemaal bezichtigd, dus daar hoef ik geen tijd meer aan te spenderen. Oxford Street vind ik altijd wel eens leuk om wat te shoppen, maar veel van de winkels die er te vinden zijn, vind je ook in andere grote steden. Dus hier komt mijn eerste vraag: 

Welke straatjes, winkels, buurten... vinden jullie het bezoeken waard? 

Naast het shoppen is er altijd een tweede ding wat ik leuk vind om te doen wanneer ik in een ander land ben (of eigenlijk altijd): eten! Ik ga altijd steevast een supermarkt binnen om te kijken welke koekjes, snoepjes, drankjes, etc. ik nog niet ken en sla vervolgens een hele voorraad in om thuis te verorberen. Ik probeer ook altijd om lokale specialiteiten te eten. In Londen, en eigenlijk ook in elk ander land, vind ik het moeilijk om een leuk restaurantje uit te kiezen om eens heerlijk te eten. Het gevolg: ik ben meestal te vinden in een Mc Donalds. Best zonde eigenlijk! In Londen ga ik wel naar Borough Market en neem ik daar iets, maar eens leuk op restaurant gaan lijkt me leuk. Dus mijn tweede vraag: 

Waar moet ik eens iets eten? 

Zo, dat waren mijn twee vraagjes. Ik hoop dat jullie me enkele tips kunnen geven! Gaan jullie deze vakantie nog ergens heen?

Xx Sanne 

9 opmerkingen:

  1. Oh ik ben zo jaloers! Als je al 3x naar londen geweest ben, denk ik wel dat je alle trekpleisters al gezien hebt. Eten in londen vind ik ook moeilijk. Het Britste eten spreekt me niet zo aan dus ik eindig meestal ook in de Pizza hut ofzo. Vapiano vind ik wel altijd de moeite. Ligt ergens in een zijstraat van Oxford street.

    x Karen
    http://dressinginlabels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Bij Vapiano ben ik nog nooit geweest. Sinds een tijdje is er ook een in Eindhoven en daar wilde ik al eens een bezoekje brengen, dus mss doe ik het wel in Londen :) Xx

      Verwijderen
  2. Haha, zooo herkenbaar! Ik ga ook altijd de supermarkt binnen in het buitenland en neem alle dingen die ik niet ken en die er leuk uitzien mee! :D Haha, ik stel voor dat we samen een supermarkttocht doen in het buitenland :D. Qua adresjes is The Cereal killer Cafe misschien iets voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je kensington palace al bezocht? super mooi! En daar in de buurt heb je een soort outlet shop (kom je voorbij als je van de metro naar kensington palace stapt) Je kan er niet enkel dure handtassen en kleren voor een prijsje kopen maar ook make-up! Ook vind ik dat je Camden echt bezocht moet hebben! Daar zijn super leuke kraampjes en marktjes, waar je ook meteen super lekker kan eten.

    Als je echt wilt shoppen vind ik Stratford Shopping Centre ook echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tips, Laura! Stratford Shopping Centre ken ik nog niet, dus daar ga ik eens een kijkje nemen! Xx

      Verwijderen
  4. Ik at vorig jaar heel lekker in het restaurant van ons hotel (Saint Giles, maar weet niet meer hoe het resto heet.... Is 24/24 open). Ik heb familie wonen in een randgemeente van Londen, Kew. Daar heb je hele mooie tuinen. Maar dat is misschien wel heel saai bedenk ik me net :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was afgelopen Mei ook in Londen, en Covent Garden is een absolute aanrader om heen te gaan. Heel veel leuke marktkraampjes daar en er zitten ook leuke eettentjes. Verder is boekhandel Waterstones ook echt geweldig, maar dan moet je maar net van Engelse boeken houden :) Geniet in ieder geval van Londen!

    BeantwoordenVerwijderen