maandag 13 april 2015

FOOD | Maurice Coffee Bar

Ik ben ondertussen van mijn koffieverslaving verlost, maar moet bekennen dat ik onlangs toch nog wel eens dit goddelijke drankje met slagroom en oreo's (ja, ik ging all the way!) bestelde. Het was ook niet mijn intentie om geen druppel koffie meer aan te raken, want wie kan nu aan al die leuke koffiehuisjes weerstaan?! 

Vandaag wil ik één van mijn favoriete koffiebars in het licht zetten: Maurice Coffee Bar!
Koffie wordt al lang niet meer geassocieerd met oma's favoriete drank. De voorbije jaren zijn er heel wat koffiebars uit de grond gekomen. Opvallend is ook dat steeds meer bv's zich ontpoppen tot echte barvista's. Zo opende Kim Hertogs, bekend van Zone Stad, in september Buchbar op het Zuid in Antwerpen. Ook Maurice Coffee Bar is het kindje (of ja... de bompa) van een bekende Vlaming, namelijk: Véronique Leysen. 




De voormalige Ketnetwrapster opende haar eerste koffiebar op de benedenverdieping van haar appartement in Berchem. Dit kleine gezellige stekje ontpopte zich op korte tijd tot een druk bezochte plaats waar ook vele bevriende bv's wel eens halt hielden. Ze was dan ook al snel genoodzaakt om een grotere plaats te zoeken. Die vond ze: de Boerentoren in hartje Antwerpen. 

Haar inspiratie haalde ze in New York en dat is duidelijk te merken wanneer je met dorstige ogen de kaart bekijkt. Naast een uitgebreide keuze aan koffies, kun je er ook terecht voor zelfgemaakte cheesecakes, ice tea's, ice coffees en nog zoveel meer. De inspiratie voor de naam van haar zaak haalde ze bij haar opa, Maurice. Daarnaast heeft Maurice Coffee Bar nog een extra troef: wol en breinaalden. Naast barista is Véronique ook een steengoede breister. Net als haar beide boeken, is ook haar collectie er te koop. Twee in één dus! 


Weet je deze vakantie niet wat te doen? Ga lekker shoppen in Antwerpen en hou halt bij Maurice Coffee Bar! Tip: Alice's latte is een echte aanrader! Je krijgt er een echt roosje bovenop!

Where & when to go?
Schoenmarkt 35 = KBC-toren!
2000 Antwerpen

Maandag - vrijdag: 9.00 - 17u45
Zaterdag: 10.00 - 17u45

Ben je er al eens geweest? En ook nog een vraagje voor mijn Nederlandse lezers: zijn er ook BN'ers die een koffiezaak uitbaten?

Xx Sanne

14 opmerkingen:

  1. Wow! Wat een mooi plekje!
    Of er BN'ers zijn die een koffiebar uitbaten?
    Volgens mij heeft Gordon iets ergens in 't Gooi.
    En ik geloof dat Nicolette van Dam (met familie) een broodjeshuis heeft in Amsterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het iet er erg gezellig :) Oh ja, Nicolette's ouders hebben die zaak geloof ik. Xx

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ja, je moet er zeker eens langsgaan als je in Antwerpen bent ;-) Xx

      Verwijderen
  3. Oh, wat ziet dat er lekker uit! Bijna te mooi om aan te beginnen. Dat moet ik dringend eens gaan proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is er echt tof :p Ook de zelfgemaakte ice tea's zijn zeker de moeite waard op een warme, zonnige dag!

      Verwijderen
  4. Ik ken haar niet (ben van een Ketnet generatie vroeger, waarbij Erika Van Thielen nog wrapte), maar dit lijkt me een super leuk plekje. Ik ga eens kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, Erika is ook nog Ketnetwrapster geweest. Dat was ik al vergeten :p

      Verwijderen
  5. Ik ben er al enkele keren geweest, inderdaad een superleuke koffiebar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil er al lang eens gaan! Lijkt me zo'n leuk adresje!

    BeantwoordenVerwijderen