maandag 29 december 2014

FASHION | I did it... I made my own beanie!

Ik had nooit gedacht dat ik in staat zou zijn om een muts te breien. Toen ik vorig jaar het boek Nog een breiboek?! van Véronique Leysen kreeg, ging ik echter meteen aan de slag met mijn breinaalden. Door de drukte was het breien echter op de achtergrond gekomen. Toen de vakantie aanbrak en het wat kouder begon te worden, hernam ik mijn brei-avontuur. Na wat gezwoeg, heel wat gevloek en een blaar op mijn vinger had ik, met behulp van een breiring, een muts gemaakt. Ik ben best blij met het resultaat!



Breien op een breiring is helemaal niet moeilijk. Op youtube vind je tal van filmpjes die je stap voor stap uitleggen wat je moet doen. Om mijn muts wat op te vrolijken ging ik bij Veritas op zoek naar een leuk knoopje om aan de zijkant te bevestigen. Ik koos een klein bloempje met een paars steentje. 


Wat vinden jullie van het resultaat?

Xx Amélie

18 opmerkingen:

  1. Superleuke muts! Hihi ik denk dat ik het geduld niet heb om dat zelf te maken, ofwel rap zou opgeven :).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik had opzettelijk een dikke wol gekozen zodat het wat sneller vooruit zou gaan ;-) Het was verrassend snel klaar eigenlijk... Xx

      Verwijderen
  2. Omg superleuk, mijn oma zou me het leren deze vakantie maar steeds komt het er niet van. Lijkt me geweldig om zelf te kunnen kiezen welke kleur hij gaat worden, ik vind nooit de perfecte kleur haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad fijn om zelf je ding te kunnen doen :D Xx

      Verwijderen
  3. Waaauw! Wat is hij mooi geworden, dit zou ik echt nooit zo mooi kunnen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, het eigenlijk helemaal niet moeilijk hoor :) Xx

      Verwijderen
  4. Wat super leuk:D ik doe het je niet na

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, het is nochtans niet zo moeilijk... Xx

      Verwijderen
  5. Wow, heel leuk gedaan! Is het alleen niet heel veel werk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Iris! Nee hoor, met een breiring is het eigenlijk vrij snel klaar. Ik denk dat ik er ongeveer een dikke 3 uurtjes mee bezig ben geweest :)

      Verwijderen
  6. What an adorable beanies, so fun!! The color is so versatile! :) xo~ Lena
    www.felinecreatures.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahh superleuke muts!! Wat goed dat je dat kunt haha :D

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat een leuke muts!
    Tof gemaakt.

    Vele creatieve groetjes,
    Het Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen