donderdag 13 november 2014

FOOD | Every birthday is a good reason to visit Ellis Gourmet Burger

Gisteren was mijn liefje jarig en zijn we bij Ellis Gourmet Burger in Antwerpen gaan eten. Dit is echt één van mijn favoriete burgerrestaurants! In Antwerpen heb je twee vestigingen. Eentje bevindt zich op de Keyserlei (nr. 21) en de andere - my favorite - op de Sint-Aldegondiskaai (nr. 52-54, 't Eilandje).
© Ellis Gourmet Burger
De ontvangst is altijd zeer vriendelijk. Ondanks we nog maar enkele minuten na openingstijd (18u) aankwamen, zat het al behoorlijk vol. Gelukkig was er nog een plaatsje voor twee. De laatste tijd kies ik steevast voor de classic burger met als side dishes hun lekkere, knapperige frietjes en een corn. Een volledige blik op de menukaart kun je hier vinden.

Er zijn geregeld speciale burgers te verkrijgen en dat was ook nu het geval. November verandert al enkele jaren naar movember! That means: snorremaand! Achter deze naam schuilt echter een mooie bedoeling waarvan velen nog niet op de hoogte zijn. Wereldwijd wordt er tijdens movember geld ingezameld voor het onderzoek naar prostaat- en testikelkanker. Daarom stelt Ellis Gourmet Burger deze maand de movember burger voor. Dit is een everzwijnenburger met veenbessen en andijvie. Speciaal, niet?! Deze burger kost €11, waarvan een deel naar het kankeronderzoek gaat.


Ondanks dit mooi initiatief bleef ik toch bij mijn klassieke keuze. Ik weet niet of hem zou lusten, dus daarom speelde ik maar op safe :). Zoals gewoonlijk was onze bestelling al snel klaar en konden we aan het eetfestijn beginnen. Ik ben verzot op hun corns. Deze worden geserveerd met hoeveboter die erop geprikt wordt zodat het erover smelt en afgewerkt met grof zeezout. Yummy!! Normaal gezien krijg je een halve corn, maar de serveerster verraste ons met nog een 2de exemplaar, aangezien ze sinds kort zijn overgeschakeld van een halve naar een hele maïs. I like that! Ik laat jullie even meegenieten van mijn lekker dinertje.


Om bij dit burgerrestaurant te eten, moet je geen rundvleesfanaat zijn. Wat dacht je van een chicken burger, zalm of lam? Of toch liever een sojaburger? Ellis heeft het allemaal!

Voor mijn Nederlandse lezers die al zitten te watertanden heb ik goed nieuws! Ellis opent namelijk binnenkort twee vestigingen in Nederland. De gelukkige steden zijn Amsterdam en Rotterdam. 
Breng je graag een bezoekje aan één van hun Belgische vestigingen? Neem dan snel een kijkje op hun website en kijk waar je Ellis Gourmet Burger kan vinden!


Liefs, 
een verzadigde Amélie Xx


4 opmerkingen:

  1. Het ziet er heerlijk uit! Helaas is Antwerpen niet om de hoek, maar als ik er weer een keertje kom zal ik het onthouden! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn nog een aantal andere vestigingen over heel België en binnenkort zijn ze ook in Amsterdam en Rotterdam te vinden! Het is zeker de moeite om er eens een bezoekje te brengen! Xx

      Verwijderen
  2. Ik ben een grote fan van Ellis Gourmet Burger, je doet me terug watertanden haha.

    Liefs,
    Pauline

    BeantwoordenVerwijderen