maandag 10 november 2014

OTHERS | The only bad workout is the one you didn't do

Hi lovies!

Als je de titel gelezen hebt, dan weet je al waarover ik het vandaag wil hebben... WORKOUTS!
Ik vind het belangrijk om fit te zijn en sport af en toe eens graag. So what's the problem?! Het komt er gewoon nooit van!! Ik stel het altijd maar uit. Zo'n 1,5 jaar geleden was ik bijna dagelijks sportief. Toen ik echter aan mijn nieuwe opleiding begon en ik een groot deel van mijn vrije tijd moest afstaan aan mijn studies, ben ik gestopt met sporten. Ik heb nog wel sportkleding, schoenen, etc. gekocht, maar die bleven meestal onaangeraakt in de kast liggen. Deze zomer wilde ik echter mijn sportieve draad weer oppikken, maar na 2 keer lopen ben ik weer gestopt. Met een LO-leerkracht als partner, kan dat eigenlijk al helemaal niet :) PROBLEEM! 

Ik heb besloten om nu toch écht maar eens tijd vrij te maken voor wat beweging. Vandaag heb ik dan ook voor het eerst weer gesport. Ik vond het fijn om mijn sportkleding weer uit de kast te halen, want ik paradeer graag rond in mijn roze sportoutfit. Ik ben vooral zeer blij met mijn sportschoenen! Zwarte 5.0 Nikes met pantervlekjes en roze accenten!! I'll show you a picture of them!


Wees gerust, in het dagelijkse leven draag ik bijna geen roze hoor ;-)

Mijn workoutplan
Doel: Ik zou graag minstesns 3 keer per week tijd willen uitrekken om te sporten. Aangezien ik al lang niet meer gesport heb, wil ik het rustig aanpakken. Thuis hebben we een professionele crosstrainer, dus daar wil ik natuurlijk gebruik van maken. Dit wordt een vast onderdeel van mijn workout. Ik begin nu met 15 minuten, maar dit wil ik stilletjes aan uitbouwen door de de tijd te verlengen en zwaardere programma's te kiezen.

Daarbovenop probeer ik ook enkele apps uit. Vandaag heb ik er 2 geprobeerd: 7 minute workout en Abs Workout. Het enige wat je voor deze apps nodig hebt is:
een beetje ruimte en eventueel een fitnessmatje.

7 minute workout
Deze app vind ik best leuk en kan je gemakkelijk elke dag doen! De bedoeling is dat je, hoe raad je het, 7 minuten oefeningen doet. Je krijgt elke keer een afbeelding te zien van de oefening die je moet doen. Een vrouwenstem begeleidt je hierbij gedurende de hele workout. Zo wordt er gezegd wanneer je halfweg bent met een oefening, wanneer je weer moet beginnen, wanneer je pauze hebt... Je hebt voor elke oefening even de tijd om de juiste pose aan te nemen.

Nadeel: voor diegenen die niet vertrouwd zijn met sporttermen, is het  mogelijk dat je, ondanks de foto-ondersteuning, toch niet weet wat je moet doen. Even Youtube raadplegen kan dus geen kwaad ;-)
  







Abs Workout
Deze app vind ik iets minder. Het is een workout van 8 minuten. Er zitten enkele goede oefeningen tussen, maar voor mij was het als beginneling redelijk zwaar.

Nadeel: buiten het feit dat het voor mij wat zwaar is, heb je bovendien geen tijd om je klaar te zetten voor de oefeningen. De timer begint meteen af te tellen. Ook het design spreekt me niet zo aan.







Beide apps zijn zowel beschikbaar voor iPhone als Android!
Heb jij nog leuke tips of handige apps?

Xx
Amélie


 

4 opmerkingen:

  1. Goed bezig! En die titel is nu al een top motivatie haha. Ikzelf loop dagelijks hard (heerlijk!) en vind de app Runkeeper onmisbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Wanneer ik weer buiten ga lopen, download ik zeker die app! Xx

      Verwijderen
  2. Super leuke loopschoenen!!! Mag ik vragen van waar je die hebt? Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen