vrijdag 20 februari 2015

BEAUTY | Budgetvriendelijke concealers

Iedereen kent het wel... je zit een beetje krap bij kas, maar hebt toch écht wel dat ene product nodig. Dan maar een budgetvriendelijk exemplaar! 

Ik testte twee budgetvriendelijke concealers (onder € 5,00) van Essence en Manhattan. Benieuwd naar mijn mening?



De perfecte concealer verbergt je wallen en oneffenheden op een natuurlijke manier. Een goede dekking is dus belangrijk, maar uiteraard mag hij geen zichtbare lichte vlekken geven. Kan een budget proof concealer dit? 


Essence - Stay natural concealer
Dit was de eerste concealer die ik kocht. De manier van aanbrengen vind ik erg fijn. Vooraan zit een kwastje. Door achteraan te draaien komt de concealer bij het kwastje terecht en kan je hem dus op een fijne manier op je huid aanbrengen. Wanneer ik hem onder mijn ogen aanbreng, merk ik dat hij toch wel wat zichtbaar is, maar na een paar minuten lijkt hij al wat meer te zijn ingetrokken. De dekking is niet helemaal perfect, maar het kan er nog mee door. Hij is tenslotte niet zo duur. Na een paar dagen kreeg ik een branderig gevoel aan de zijkant van mijn ogen, ook al had ik hem daar niet aangebracht. Het zag er ook wat rood uit. Dat willen we nu net niet!

Ingrediënten: water, cyclopentasiloxane, PEG/PPG-18/18 dimethicone, cyclohexasiloxane, dimethiconol, C30-45 alkyl, methicone, C30-45 olefine, polysorbate 80, trimethoxycaprylysilane, ethylhexyglycerin, sodium chloride, phenoxyethanol, CI 77491, CI 77492, CI 77499 (ironoxides), CI 77891 (titanium dioxide).

Pluspunten:
  • Het kwastje om de concealer aan te brengen
Minpunten:
  • Minder goede dekking
  • Irritatie aan de ogen
Eindbeoordeling:  => 4/10 


Manhattan - Wake up concealer
Deze concealer breng je aan met een sponsaplicator. Hij blendt zeer mooi met je huid en is dus niet echt zichtbaar. Toch zie je er daadwerkelijk uitgerust uit. Bye bye wallen! Ik probeerde hem ook op enkele oneffenheden en ook daar lijkt deze concealer wonderwel geschikt voor. Na een week had ik ook geen last van irritaties. Er zitten wel veel parabenen in, maar dat is voor mij geen probleem. 

Ingrediënten: water, cyclopentasiloxane, propylene glycol, ethylhexyl palmitate, hexyllaurate, polyglyceryl-4 isostearate, cetyl PEG/PPG-10/1 dimethicone, hydrogenated castor oil, PEG-30 dipolyhydroxystearate, octyldodecyl lanolate, C12-15 alkyl benzoate, pentaerythrityl tetraisostearate, cera alba, magnesium silicate, mica, magnesium sulfate, sodium chloride, phenethyl alcohol, phenoxyethanol, methylparaben, polyglyceryl-3 beeswax, ethylparaben, butylparaben, isobutylparaben, propylparaben, pentaerythrityl adipate/caprate/ caprylate/heptanoate, tocopherol [+/- CI 77947, CI 77891, CI 77499, CI 77492, CI 77491]

Pluspunten: 
  • Goede dekking
  • Geen irritaties
Minpunten:
  • Euuuhhh? 
Eindbeoordeling: ❤ => 8/10 


Welke concealer gebruiken jullie?
Xx Sanne

6 opmerkingen:

  1. Die tweede lijkt me een fijne! Nu gebruik ik de opperconcealer van ysl, touche eclat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, als je naar prijs-kwaliteit kijkt, is het écht wel een goede concealer!

      Verwijderen
  2. Die tweede lijkt me erg fijn! Zelf gebruik ik er ook eentje van Essence, de 'Stay Concealer All Day 16h'. Die vindt ik persoonlijk erg fijn, en ook echt budget!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, die ken ik niet. Ik ga er volgende keer eens op letten. Maar aangezien ik van die ene Essence irritatie kreeg, zal ik toch eens maar de ingrediënten eens bekijken :D

      Verwijderen
  3. Ik gebruik die van Catrice altijd erg graag, vooral die in de ronde potjes vind ik super fijn werken. Ook zeker een budget aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die potjes ken ik niet.. Ik ga er volgende keer eens op letten :) Bedankt voor de tip!

      Verwijderen