woensdag 11 februari 2015

Others | Pretty Little Liars

"Two can keep a secret, if one of them is dead!"

Wie deze quote niet kent heeft de laatste jaren geen tv gekeken! Pretty Little Liars is één van mijn favoriete series! Het is een spannende ABC Family-reeks die het verhaal vertelt van Aria, Hannah, Spencer en Emily, vier vriendinnen uit Rosewood die sinds de dood van hun vriendin Alison DiLaurentis vreemde sms'jes ontvangen van een zeker A. Wie denkt dat sms'jes krijgen altijd leuk is, heeft het grondig mis. A heeft het namelijk gemunt op deze meiden en laat op verschillende manieren weten dat hij/zij hen altijd en overal kan zien. Aria, Hannah, Spencer en Emily geraken helemaal in de ban van A en doen er alles aan om deze creep te ontmaskeren. Spanning alom!


Wil je meer weten over deze serie en waarom ik het zo geweldig vind? Keep on reading, bitches!


Pretty Little Liars, of kortweg PLL, is gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van Sara Shepard. De serie en de boekenreeks lopen echter niet gelijk. Ik heb het eerste boek gekocht en inderdaad... Je merkt al meteen enkele verschillen op. Zo zien de meisjes er in het boek anders uit en zijn er verschillen in de verhaallijnen op te merken. Toch heb ik alle andere boeken als e-book gekocht. Helaas ben ik nog niet verder gekomen dan het tweede boek. Gelukkig is er dus de serie! 

Buiten een goede verhaallijn (die, na vier en een half seizoen toch misschien wat langdradig wordt), is PLL ook een serie voor ons, fashionistas! De meiden van Rosewood zijn immers allemaal van rijke komaf en buiten hun kasten van huizen, uit zich dat ook in een andere kast: hun kledingkast. Bovendien is er voor ieder wat wils, aangezien de personages een verschillend karakter hebben en dus ook een andere kledingstijl. Ik stel de lady's even kort voor: 

Hannah Marin
  • Gespeeld door: Ashley Benson, 18 december 1989
  • Personage: Hannah is een echte drama queen en is het domme blondje uit de groep. Ze zorgt dan ook geregeld voor enkele grappige uitspraken. 
  • Stijl: Hannah is dé fashionista! Ze houdt van girly clothes. Je mag haar vooral verwachten in prachtige jurkjes. Af en toe spotten we haar ook in een stoere outfit. 
  • Weetje: In real life is Ashley helemaal geen girly type. Ze houdt vooral van stoere kledij en is niet the good girl die je in de serie ziet. Ashley is trouwens ook degene die de titelsong voorstelde. 

Aria Montgommery
  • Gespeeld door: Lucy Hale, 14 juni 1989
  • Personage: Aria is het meisje met de meest besproken relatie. Door de serie heen heeft ze een knipperlichtrelatie met haar leerkracht Ezra Fitz (Ian Harding).
  • Stijl: Aria is een ietwat duistere meid en dat merk je ook in haar outfits. Haar kleding is meestal donker. Hier en daar zie je dan ook wel eens ergens een skull optreden. Het is definitly een stoere chick
  • Weetje: Lucy Hale heeft sinds vorige zomer haar eerste countryalbum uit, getiteld: Road Between. 

Emily Fields

  • Gespeeld door: Shay Mitchell, 10 april 1987
  • Personage: Emily is de 'normaalste' van de groep. Ze is sportief en zwemt competitief bij de Rosewood Sharks.
  • Stijl: Haar kleding is doorgaans sportief. Bij specialere gelegenheden heeft ook zij wel eens een jurkje aan.
  • Weetje: Shay heeft samen met Michaela Blaney een blog, genaamd 'Amore & Vita'. Neem zeker eens een kijkje: http://amoreandvita.com 

Spencer Hastings
  • Gespeeld door: Troian Bellisario, 28 oktober 1985
  • Personage: Spencer is een Hastings en Hastings hebben een goede reputatie wat studeren betreft. Ze is een haantje de voorste als het om haar studies gaat. Ook in de groep neemt ze vaak de leiderspositie in. Ze is ook zeer sportief.
  • Stijl: Wanneer Spencer geen sport beoefent, zien we haar meestal in een nerd-achtige outfit. School girl rokjes met hoge witte sokken... This chick knows how to wear it! Net als bij alle andere girls, is Spencers kleerkast ook uitgerust met enkele galajurkjes. 
  • Weetje: Troian is sinds begin 2014 verloofd met Patrick J. Adams.

& last but not least...
Alison DiLaurentis
  • Gespeeld door: Sasha Pieterse, 17 februari 1996
  • Personage: Alison lijkt in het verleden geen al te toffe meid te zijn geweest. Alle vier de dames hebben op een of andere manier wel eens kennis gemaakt met haar manipulatieve kant. De ene dag is ze je beste vriendin, de andere dag geeft ze je een grove opmerking. Ook bij heel wat andere bewoners van Rosewood was Alison geen graag geziene gast. 
  • Stijl: Alison doet zich zeer volwassen voor en kleed zich ook zo. Haar kleding is zeer vrouwelijk. 
  • Weetje: Sasha wordt binnenkort 19 jaar en is daarmee de jongste van de hoofdrolspelers. Ze is geboren in Zuid-Afrika.
Dat waren alle ladies. Ze hebben ook allemaal Instagram, so if you like to see more of them...

Sinds de eerste aflevering ben ik verslaafd aan de serie. Zoals ik al eerder zei, vind ik het wel langdradig worden. Toch kan ik het niet laten om te kijken. Ik vind het fijn om weg te dromen bij de talrijke outfits die de meiden dragen. Ik zou wel graag in het bezit zijn van één van hun kleerkasten ;-). 

I just love PLL. In een gekke bui kocht ik dan ook twee t-shirts van de serie :-) Op de volgende foto draag ik een soort losse crop top met daarop Pretty Little Liar. 


Zo, dat was mijn PLL-post. Kijken jullie PLL? Wie is jullie favoriet? 
- A

6 opmerkingen:

  1. Ooh zijt maar zeker dat ik ook naar PLL kijk! Mijn favoriet is Ashley! :) vooral omdat ze ook graag eet haha! Ik vraag me serieus af wanneer we gaan weten wie A is... Iedereen is het al geweest en dan toch weer niet aaaargh! Ik wist niet dat Sasha zo jong was trouwens, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, dat is een goede reden om Ashley leuk te vinden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De series van ABC-Family zijn vaak heel leuk! Mooi T-shirt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En inderdaad. Zo kijk ik ook wel eens naar The Fosters. Ook een erg leuke serie waar je niet bij hoeft na te denken.

      Verwijderen
  4. Ik heb al vaak over Pll gehoord, en ik ben erg nieuwsgierig naar deze serie! Ik ga zeker eens kijken op Netflix!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen! Ik weet dat je het leuk zal vinden ;-) Zeker de eerste 2 seizoenen zijn top!! Xx

      Verwijderen