zaterdag 14 februari 2015

FOOD | Van koffieverslaafde tot ...

Coffeeeee! Ik denk dat ik niet overdrijf wanneer ik zeg dat ik een echte koffieverslaving heb. De koffies die op mijn instagram voorbij vliegen, leveren het bewijs. Mijn ontbijt is niet perfect zonder een lekkere kop met een scheutje melk en een half suikertje. Yummy! Als je daarbij nog eens dagelijks in Antwerpen vertoeft, waar supergezellige koffiehuisjes je met hun overheerlijke geur naar binnen lokken, zit je al snel aan een hoge dosis cafeïne per dag.


Maar wat als een koffieverslaafde geen koffie meer wil?


In het middelbaar had ik mezelf voorgenomen om nooit één van die leerkrachten te worden - ik heb reeds een diploma leerkracht secundair onderwijs - die koffie uitademen. Want uuh, dat is best goor! & then coffee hit me and I became an addict! 

In Antwerpen heb ik een aantal vaste koffiehuisjes waar ik te vinden ben: Maurice, Vandoag is't, Normo, Kaffeenini... en dan noem ik er maar een paar op. Mijn bestelling bestaat zelden uit een flat cappuccino, neehee! Ik neem meestal een cappuccino of latte met veel slagroom, maltesers, oreo's, chocolade of andere dingen die je slanke lichaam schade willen berokkenen. 

En daarom wil deze koffieverslaafde graag haar dagelijkse cafeïneshots beperken! Tot hiertoe slaag ik er best goed in. Ik leef nu al 2 weken en 5 dagen zonder één druppel koffie. Ja, ik ging meteen cold turkey! Van de een op de andere dag besloot ik koffie links te laten liggen. De hoofdreden is eigenlijk helemaal niet dat ik door die ongezonde koffies mijn calorieënaantal kan verlagen - ik kom niet zo gemakkelijk aan, hooray! -, maar om mijn tanden deze bruine smurrie te besparen. Ik hecht erg veel belang aan een verzorgd gebit en ja, koffie is daar nu eenmaal nefast voor. Bovendien merkte ik de laatste tijd dat ik soms wat paniekerig werd van al die cafeïne, hoewel de afgelopen examenperiode daar natuurlijk ook voor iets tussen kan zitten.

Het is echter niet de bedoeling om helemaal geen koffie meer te drinken. Ik mag van mezelf gerust nog wel eens een overheerlijke latoreo drinken, maar mijn ochtendkopje wil ik toch liever achterwege laten. Het zou 40 dagen duren voor je van een gewoonte afgeraakt. Het gaat dus al behoorlijk goed. Ik ben benieuwd of het me lukt om elke morgen koffieloos te starten!

Drinken jullie koffie?

Liefs,
Amélie Xx

4 opmerkingen:

  1. Elke morgen is het van but first coffee want anders ben ik niet te genieten en soms gedurende de dag als ik een dipje voel aankomen. Nu heb ik wel eens een week (of iets langer) geen koffie gedronken wegens maagproblemen maar daarna was ik er echt opnieuw aan toe. Veel succes en ben benieuwd of je het volhoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik er meer moeite mee zou hebben omdat het tenslotte wel om een gewoonte gaat. Het zou best kunnen dat ik over een maand weer mijn ochtendkopje heb, maar tot dusver gaat het prima zonder :D

      Verwijderen
  2. wow die oreo latte :o yum. ik drink wel af en toe koffie maar dan gewoon met melk en niets anders XD ik heb al heeeel lang geen starbucks oid op ><

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die is heerlijk! Van Starbucks was ik sowieso geen fan :p

      Verwijderen