zaterdag 7 februari 2015

OTHERS | Twee dagen in Disneyland Parijs

Hallo!

Ik heb net twee dagen Disneyland achter de rug. Als échte Disney-fan was ik razend enthousiast om deze magische wereld met een dik paar sokken, muts en sjaal binnen te stappen. Ik werd meteen helemaal meegezogen in de Disney Spirit. Het koude weer en het feit dat het geen vakantie in België, Nederland en Frankrijk was, zorgde ervoor dat er niet zo heel erg veel volk was. Yeayyy, korte wachttijden! Maar mijn enthousiasme werd al snel getemperd. Een aantal attracties bleken niet open te zijn vanwege verbouwingen, het weer, defecten of wat dan ook. Bummer! Over het algemeen was ik ook wat teleurgesteld wat de attracties betreft. Vaak moet je gewoon zitten en kijken... saai!


We hadden deze twee dagen park met verblijf voor zo'n €150 inclusief (trein)vervoer. Spotgoedkoop dus! We verbleven in Hotel Santa Fe. Voor die prijs kan je geen prachtig hotel verwachten, maar wat ik zag was toch weer een teleurstelling. Santa Fe is helemaal in het Cars-thema. Ik had echter het gevoel in een kinderkamer terecht te zijn gekomen van bij de opening van het park. Dat bestaat ondertussen 20 jaar. Not good! Natuurlijk is het grootste aantal parkbezoekers een gezin met kinderen, maar een Cars-dekbed was er voor mij echt teveel aan! Ik moet wel bekennen dat ik nogal panisch ben van hotelkamers, maar dit was toch een hele beproeving. Gelukkig had ik mijn extra kussensloop bij. Oeffff! 
De hygiëne in het park is ook niet alles. De toiletten zijn echt vies! F*cking hell! Om nog maar te zwijgen over de vriendelijkheid. Toen we de vieze toiletten wilden trotseren werden we ruw buiten gegooid omdat een poetsvrouw - duidelijk slechtgehumeurd - ging schoonmaken. Toen ook nog eens ons kaartje bij de ingang van het park niet werkte, werden we boos afgesnauwd door een medewerker. Ja sorry, hoor, niet onze fout!


Overigens waren er geen kraampjes open in het park. Je werd dus al haast verplicht om een menu te nemen in een van de vele restaurants. Eén positief ding: er was een McDonalds! Wat een geruststelling.


Ook al lijk ik ietwat kritisch te zijn, ik heb me best wel geamuseerd. Of ik nog een keer terugkom? Dat weet ik nog niet. Geef mij maar Phantasialand in Duitsland: goedkoper, talloze kraampjes vol lekkernijen, propere toiletten en het allerbelangrijkste: leuke, actieve attracties.

Wat zijn jullie favoriete pretparken? 
Xx Amélie

4 opmerkingen:

  1. Aiaiai jammer dat niet alles meeviel! Phantasialand wil ik eens doen, lijkt me zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Phantasialand is echt leuk! Ik denk dat het het leukste pretpark is in de omgeving. Europa Park zou nog leuker zijn, maar dat is dan weer wat verder weg :p

      Verwijderen
  2. Vriendelijkheid en hygiëne vindt ik persoonlijk erg belangrijk, ik vindt het vreselijk als dat niet aanwezig is! Jammer dat het wat tegenviel! Ik ga in de lente naar Phantasialand, ik kijk er al naar uit! (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Ga vooral in de fear & force. Dat is mijn favoriete attractie.

      Verwijderen