dinsdag 24 februari 2015

FOOD | Propercorn

De dames van fitgircode zijn er fan van en daarbij ook een hele boel andere foodies: Propercorn! Deze drie zakken kreeg ik van mijn liefje. Wij eten zo graag samen en testen altijd nieuwe dingen uit. Deze popcorn moest dan ook aan onze smaakpapillen worden blootgesteld.


Let's try this! 


Ik kreeg drie smaken: 
  • Sweet Coconut & Vanilla
  • Sour cream & chive
  • Fiery Worcester Sauce & Sun-Dries Tomato
Zoals jullie wel weten is popcorn niet zo'n ongezonde snack. En daar houden we natuurlijk van! Wie let er tegenwoordig niet op wat hij/zij eet? Met een health coach als liefje, kan ik ook niet anders... 

Als eerste koos ik voor de roze zak: Sweet Coconut & Vanille

Wat een lekkere smaak! Ik proef de kokosnoot en een hele lichte vanilletoets. Voor ik het wist hadden we de halve zak al leeg. Voor een zoetebek zoals ik is deze zeker het proberen waard! Hij is echter niet zo zoet als gewone zoete popcorn die je bijvoorbeeld in de cinema kan vinden. Er kleeft dan ook geen suikerlaagje rond de popcorn, maar eerder een soort poeder. 
Beoordeling: => 9/10

Hierna probeerde ik de groene zak: Sour Cream & Chive

Voor diegenen die - net als ik - niet weten wat chive is... Het is bieslook. Ik was benieuwd naar deze smaak, want deze combinatie verwacht je toch niet meteen als popcornsmaakje. Spannend dus! De popcorn had groene spikkeltjes, wat dus de bieslook moet voorstellen. Verder zit er, net zoals bij de Sweet Coconut & Vanille, weer een poederlaagje op. 
Deze smaak is toch even wennen. De sour cream mocht voor mij iets meer doorsmaken. Hij is oké, maar ik denk niet dat ik hem nog eens zal kopen. 
Beoordeling:  => 5/10

En als laatste, de rode zak: Fiery Worcester Sauce & Sun-Dried Tomato

Dit is al helemaal geen smaak die je met popcorn associeert. De geur is niet zo lekker. Ik weet zelfs niet naar wat het ruikt. Dan de smaak... Bah! Echt niet lekker! Ook hier is de smaak moeilijk te definiëren. Als je heel goed proeft, moet ik wel bekennen dat ik iets van tomaat meen te herkennen, maar toch... Het is niet mijn smaak! 
Beoordeling:  => 2/10

Zoals jullie kunnen zien ben ik duidelijk fan van Sweet Coconut & Vanilla. Deze koop ik zeker nog een keer! Het is een echte aanrader!

Buiten deze drie smaken heb je ook nog Lightly Sea Salted, Sweet & Salty en (recent) ook Sweet Ginger & Orange! Voor ieder wat wils dus! 
Nog een extra pluspunt: ze zijn glutenvrij! Sommige zijn ook geschikt voor vegetariërs of veganisten. Best even de verpakking checken dus!

Wat ik ook nog wilde proberen zijn de chocoladenijlpaardjes van Baru. Naast Instagram is chocolade mijn tweede verslaving! In een verpakking zitten drie nijlpaardjes. Ik heb de smaak: amandel met pecannootvulling. Van die vulling proefde ik weinig. Het smaakt meer naar gewone praliné, but hey... Praliné = oké! Lekker dus!

Hebben jullie Propercorn al geprobeerd?

Sanne Xx


2 opmerkingen:

  1. liefde voor Propercorn! De eerste twee smaken vind ik supergoed! De derde heb ik nog niet geproefd en zal ik ook niet doen denk ik nu haha. ;) wat leuk dat je vriend health coach is, hoe handig is dat?

    Mmm Baru, ik heb er ook eens wat dingen van gekocht en ik moet zeggen: YUMMY!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, die derde is inderdaad niet zo mijn ding. Maar wie weet vind jij hem wel lekker ;-) Xx

      Verwijderen