maandag 5 januari 2015

BEAUTY | Baby soft hands

Deze tijd van het jaar wordt onze huid erg op de proef gesteld. Vooral onze handen krijgen het met dit koude, vochtige weer hard te verduren, met droge handen tot gevolg. Ik moet zeggen dat mijn handen tot hiertoe nog mooi gespaard zijn gebleven, al zal mijn kluizenaarsleven (lees: examenperiode!) er wel iets mee te maken hebben. Voor diegenen die wel de koude trotseren en hun handen eens lekker willen verwennen heb ik een tip: de hand & nail beauty cream van Qiriness

Ik moet bekennen dat ik tot voor kort het merk eigenlijk niet echt kende. Ik schonk er in de parfumerie geen aandacht aan omdat ik er niet mee vertrouwd was. Dat veranderde toen ik voor Kerst deze handcrème kreeg.


Benieuwd naar mijn review? 
Wat me meteen in het oog sprong was de mooie, lichtroze, glanzende verpakking. Voor girlie girls like me is dat een groot pluspunt. Voor ik het doosje opende, heb ik eerst de lettertjes eens gelezen. Het leuke aan deze crème is dat het niet alleen een handcrème is. Je kan het product ook aanbrengen op je nagels voor een voedende verzorging. Pluspunt, again! Als ik de bijsluiter mag geloven, is dit een erg veelzijdig dingetje... Het hydrateert, herstelt, maakt glanzend, verzacht, beschermt, versterkt de nagels en verzacht de nagelriemen én bevat het ontstressingscomplex EOS! That's a lot!!! 

Tijd dus om even te testen...

Voor ik besluit om de emulsie uit de tube te duwen en op mijn hand aan te brengen, moet ik natuurlijk eerst even ruiken. (Ik ruik trouwens zo goed als aan alles... Voor ik iets opeet, als ik een nieuwe fles shampoo of douchegel open, als ik de pot choco open, als mijn koffie klaar is...) De geur is niet erg sterk als je aan de tube ruikt. Deze komt vooral vrij wanneer je ermee begint te smeren. Natuurlijk had ik bij mijn eerste gebruik veel te veel op mijn handen gesmeerd. oepssss! Je hebt echt niet veel nodig van dit product. Wat me opviel is dat de crème heel snel je huid intrekt. Hierdoor blijf je niet met een stel kleverige handen achter. De geur komt dan ook helemaal tot zijn recht. Je kan deze het best vergelijken met die van citroenthee. Yummy! Aangezien mijn handen niet echt droog waren, kan ik hier dus geen mening over geven. Ik moet wel zeggen dat mijn handen na het gebruik ervan al meteen erg zacht aanvoelden. Het trekt ook goed in op je nagels, wat ik eigenlijk niet verwacht had. 

De ingrediënten: zwarte haver, hyaluronzuur, sheaboter, olies van argan, kemirinoot, vlas, carthamus en olijf, retinol A, hibiscuszuur, boerhavia, ayurvedisch complex, UVA/UVB filters, pantotheenzuur, paardenstaart, etherische citroenolie, vitamine D, EOS complex

Bovendien is het product zonder parabenen en kleurstoffen en hypoallergeen! 

Pluspunten
  • De verpakking
  • Trekt snel in en is achteraf niet meer kleverig. 
  • Je krijgt er erg zachte handen van. 
  • De geur

Minpunten
  • De prijs: € 16,25 voor een tube van 75ml bij Ici Paris XL (wat ik best veel vind voor een handcrème, omdat ik er eigenlijk nooit koop en dus geen idee van heb hoeveel zoiets kost)

Eindbeoordeling: => 9/10

Sinds ik het product gekregen heb, gebruik ik het dagelijks. Ik denk zelfs dat ik hem terug opnieuw ga kopen wanneer de tube leeg is. Een geslaagd product dus! 
Gebruiken jullie een handcrème?

Xx Amélie

7 opmerkingen:

  1. Klinkt als een heel fijn product, ik kende het merk ook nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne review, maar inderdaad... Duur!
    Ik betaalde laatst bijna 8 euro voor een ZARQA handcrème en dat vond ik al duur, gezien mijn Nivea meestal 2 euro kost.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad... Als ik al eens drogere handen had, gebruikte ik tot voor kort ook altijd die Nivea soft... Xx

      Verwijderen
  3. Klinkt als een fijne handcrème! Ik gebruik eigenlijk niet zo vaak handcrème want mijn handen worden eigenlijk nooit droog ofzo. Maar als ik er gebruik is het die van l'Occitante, dat is eigenlijk de enige die snel intrekt en niet zo'n laagje achterlaat (en dat haat ik echt, die laagjes bah). ^^

    BeantwoordenVerwijderen